Sabotage i Almedalen

Min "blog" tycks under de senaste dygnen, precis som tidigare Johan Norbergs, ha utsatts för en attack som fått till följd att mina "blog-poster" publiceras med lång eftersläpning. Jag kan inte utesluta att det är några av mina politiska motståndare -- eller kanske några av mina konkurrenter om uppmärksamheten -- som använt dessa olagliga metoder för att sätta stopp för min publicistiska verksamhet.

Det är onekligen ett märkligt sammanträffande, att tekniken krånglar just under politikerveckan -- och det ligger därför nära till hands att misstänka, att det är min tidigare yttrade kritik mot den s. k. Almedalsblogen som fått någon av de berörda att gå in och manipulera mitt redigeringsverktyg. Vi var många som trodde att botten var nådd när min folkpartistiske kollega Gunnar Andrén fick sin privata korrespondens stulen och publicerad i kvällspressen. Men dessa oegentligheter var uppenbarligen endast upptakten till ett mer omfattande sabotage mot den frihetliga opinionsbildningen i Sverige.

Under rådande omständigheter kan jag inte känna mig säker här i Visby, och jag överväger därför att avbryta min medverkan i politikerveckan tidigare än planerat. Det skall bli intressant att höra, vad arrangören kan tänkas ha att säga om det inträffade.

Andra bloggar om: , , , .

Kommentarer
Postat av: Henrik Sundholm

Så måste det vara ;-)

Postat av: Kurt

Men du får väl ändå livvaktskydd av SÄPO? Frispråkiga, självständiga och modiga liberaler som t ex Fredrick Federley måste ju nu leva med livvaktskydd, efter sin modiga frispråkighet i vårt parlament.

2008-07-10 @ 06:58:57
Postat av: Kurt

Men du får väl ändå livvaktskydd av SÄPO? Frispråkiga, självständiga och modiga liberaler som t ex Fredrick Federley måste ju nu leva med livvaktskydd, efter sin modiga frispråkighet i vårt parlament.

2008-07-10 @ 07:01:04
Postat av: Kurt

Men du får väl ändå livvaktskydd av SÄPO? Frispråkiga, självständiga och modiga liberaler som t ex Fredrick Federley måste ju nu leva med livvaktskydd, efter sin modiga frispråkighet i vårt parlament.

2008-07-10 @ 12:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback