Bokslut över 30-årsjubilaren!

Timbro firar som bekant 30-årsjubileum i år. Många av dagens ungdomar kan förmodligen inte föreställa sig hur Sverige och världen skulle ha sett ut utan denna enträgna och pålitliga röst för ekonomisk frihet. Vi som var aktiva vid frontlinjerna under det "galna kvartsseklet" måste därför vinnlägga oss om att Timbro får sin rättmätiga plats i historieböckerna.

Då jag är en av de mest erfarna och etablerade liberala debattörerna i Sverige, har jag från första början haft äran att på nära håll följa Timbros utveckling och dess ymniga bokproduktion. Det har därför fallit på min lott att skriva bokslut över Timbros första tre decennier i debattens centrum -- i form av en tio-i-topp-lista över de bästa titlarna genom tiderna.

Resultaten av detta gedigna arbete kommer nu successivt att läggas ut här på "blogen". För spännningens skull kommer jag att gå igenom listan nedifrån och opp. Vi börjar alltså med titel nummer 10.

Andra bloggar om: , , .

Kommentarer
Postat av: Kurt

Det talas om Timbros 30-års jubileum. Men vad jag vet så startades bokförlaget Timbro redan på 40-talet av bankdirektör Ernfrid Browaldh, han namngav det efter sina barn - Tore & IngMarie BROwaldh, fast något så fantasilöst verkar de ju inte riktigt kännas vid längre?

2008-06-11 @ 06:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback