Liberal vykortshälsning.

Även en hårt jobbande advokat behöver emellanåt koppla av från sina ansträngningar att upprätthålla ordning och rättvisa i landet. Som lön för hårt arbete i Amledalen begav jag mig således i helgen till Österlen för att där deltaga i en bouleturnering tillsammans med några goda vänner. Jag frapperades av den inte bara glada stämningen bland oss och våra kombatanter, den intellektuella nivån på samtalet nådde dessutom svindlande höjder. Bland boulespelarna fanns ett flertal hederliga människor som talade förnuftigt om alltifrån ordningsskolans urholkning till feminsternas skräckpropaganda. De vet vad hårt arbete innebär och de har också genomskådat Sossesveriges tafatthet.

I all blygsamhet förde jag min blog på tal. Trots att nu även mina politiska motståndare motvilligt tvingats
medge, att jag är en av Sveriges ledande opinionsbildare visade det sig, till min bestörtning, att ingen av de närvarande hade hört talas om denna "blog" eller, för den del, någon annan blog. Med detta inlägg vill jag vända min initiala bestörtning till att formulera ett konkret förslag. Koppla upp de äldre: låt moral och visdom svämma över blogosfären! De internetcaféer som finns idag har ungdomen tagit över och de har med sitt skrän och fräcka beteende skrämt bort flera äldre som annars hade haft så mycket att bidraga med. Jag har således för avsikt att nu ta kontakt med Svenskt Näringsliv i syfte att söka utröna, varför de s.k. internetoperatörerna försummat denna för vår liberala opinionsbildning viktiga målgrupp.

En liten vykortshälsning från Kurran med semesterhatten på.

Kommentarer
Postat av: Kurt

Ja det är verkligen synd att de äldre inte har hoppat på tåget med bloggar. Nu nöjer de sig ju med att ringa in till Ring P1 och skälla på invandrare eller skriva oändligt långa insändare till Svenskan - som naturligtvis inte publicerar dem.

2008-07-17 @ 07:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback