Fores behöver Dick, del II.

Som jag berättat i föregående s.k. blog-inlägg har jag dragit igång en kampanj för att stödja den begåvade och folkkäre liberale debattören Dick Erixons kandidatur till positionen som forskningschef för den nystartade tankesmedjan Fores.

Reaktionerna på denna kampanj har redan varit överväldigande. Uppmuntrande epost-meddelanden har strömmat in från hela riket, där politiskt intresserade medborgare tackat för mina insatser. Med andledning av detta har jag nu startat en ny grupp på den amerikanska hemsidan Facebook, vilken är tänkt att fungera som ett forum där supportrar för Erixons kandidatur kan elda på varandra samt utbyta tips och idéer för hur kampanjen skall kunna föras lokalt.

Gruppen kallas, precis som detta blog-inlägg, för "Fores behöver Dick" och finns tillgänglig
här. Gruppen är öppen för alla som delar vår syn på kunskap och framsteg.

För att ge ytterligare ett exempel på den unika förmåga Erixon har att analysera dessa för samhällsutvecklingen så centrala frågor, kommer här ytterligare ett citat från dennes blog:

"Europa är en planekonomi utan tillstymmelse till förmåga att ta upp konkurrensen med USA om någonting som har med forskning och utveckling att göra. Europa saknar allt det som krävs: frihet att tänka nytt, frihet att ta risker och att experimentera, liksom incitament och rejäla belöningar för framgång. Ingenting av detta existerar. I Sverige och Europa är det politiska diktat om feminism, jämlika löner och annat dravel som styr forskningen."

Med dessa kloka ord inbjuder jag härmed alla mina blog-läsare att ansluta sig till min facebook-grupp!

Andra bloggar om: , , , .


Kommentarer
Postat av: Jacob Wibelius

Din initiativkraft är beundransvärd, broder. Och jag kan instämma i att Fores behöver Dick Erixon. Men behöver Dick Erixon verkligen Fores?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback