Kurre svarar -- del 3. Om Demonstranter.

Så har då tiden kommit för ett sista klargörande till signaturen Veronica som tagit plats på mitt kommentarfält med några oförskämda frågor och osakliga påhopp. Hon skriver:

 

[T]ror du på allvar att "terrorister" skulle fastan i dina kameror och dyka upp på demonstrationen? Förståt du inte att de som skulle dyka upp skulle vara vi som verkligen förstår vad liberalism är och de som skulle stanna hemma skulle vara de gamla kommunisterna, fast du kanske innerst inne känner att du tillhör dom?

 

Detta var den fräckaste förolämpning mot såväl mig själv som den svenska underrättelseverksamheten som jag någonsin hört. Försvarets radioanstalt och Sveriges säkerhetspolis känner naturligtvis igen lössen på gången. Och finns det något man kan ta för givet om avgrundsvänstern så är det att de inte missar ett tillfälle att vädra sina palestinaschalar och långhåriga kalufser på landets gator. ”Vi som verkligen förstår vad liberalism är” -- som Veronica själv skriver -- förstår nog också att hålla oss borta från liknande pöbelaktivitet. Om inte annat, vill jag -- till naiva kvinnor som Veronica -- påminna om Ådalen och EU-toppmötet i Göteborg. Mina trogna läsare förstår också hur absurt det är att nämna mig -- som är en av de främsta företrädarna i Sverige för liberala värden som frihet och företagssamhet -- i samma mening som ordet "kommunism".

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback