Dokumentera mera!

Kära vänner,

Dick Erixon-dagen närmar sig nu med stormsteg, och det är av yttersta vikt att vi gör vad vi kan för att dagen blir en framgång - vilken kanske sedan kan utvecklas till en årlig tradition i frihetens tecken! I syfte att garantera stor täckning i media har jag låtit ett pressmeddelande utgå till några av Sveriges ledande politiska reportrar, med ett tydligt krav på adekvat rapportering.

Då jag emellertid, liksom min klarsynte liberale kollega Johan Norberg, anar, att det finns en medial konspiration emot oss liberaler, befarar jag dessvärre, att medierapporteringen kommer att vara vinklad och bristfällig. Således uppmanar jag härmed alla lokala organisatörer och deltagare att själva göra vad de kan för att dokumentera Dick Erixon-dagens aktiviteter. Fotografier och andra redogörelser från manifestationen kan med fördel skickas in per elektronisk post så kommer jag se till, att de publiceras här å "blogen".

Låt oss nu alla göra vad vi kan för att manifestationen ska bli en framgång!

Kurt G. Rantzén
Ordförande för kampanjorganisationen

Kommentarer
Postat av: Bo T. Hansson

Bäste Kurt!
Jag följer din blogg med största intresse. Dina kuranta reflektioner är verkligen på pricken, särskilt de som rör vänsterdominansen i medierna. Jag vill i det här sammanhanget hänvisa till undersökningar publicerade av SOM-institutet vid Göteborgs universitet, som visar entydigt att en förkrossande majoritet av journalistkåren sympatiserar med vänsterpartiet kommunisterna (det är den rätta beteckningen!), miljöpartiet och socialdemokraterna. Det är, naturligtvis, ett lätt insett hot mot demokratin att den så kallade "tredje statsmakten" strömkantrar åt vänster så till den milda grad. Ännu har jag inget läst om kampanjen för Dick Erixon i etablerade medier.
Med allra bästa hälsningar
Bo T. Hansson

2008-04-07 @ 10:05:19
Postat av: Angelica

http://bodstrom.omfg.se/

Här var en intressant länk som jag hittade. Kanske något som du känner till eller kanske villkänna till!?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback