En bra socialdemokrat...

"En bra socialdemokrat är en död socialdemokrat" brukade vi skämtsamt konstatera på mötena med Högerstudenterna vid Lunds Universitet. Jag noterar nu att Timbros Mattias Svensson tar bladet från munnen och äntligen vågar säga vad så många tänker i samband med årsdagen av mordet på Anna Lindh:

"Sahlin har all rätt att sakna sin vän och kollega och hålla minnet av henne högt. Vi andra bör dock nyktert konstatera med den vetskap vi har idag att Anna Lindh som makthavare var en cynisk manipulatör med lögner och tortyr på sitt samvete. Att hon orättfärdigt och brutalt mördades kan inte ändra på detta."

Ett mord på en politiker kan naturligtvis inte ursäktas och denna princip omfattar givetvis även politiker som, liksom Anna Lindh, är direkt skadliga för vårt land. Icke desto mindre skulle jag, liksom min aktade kollega Mattias Svensson, vilja resa frågan om det inte finns andra socialdemokratiska politiker vi hade varit tacksamma om vi fått slippa? Jag tänker exempelvis på profiler som Göran Persson eller Mona Sahlin, som under en mycket lång tid tillåtits förstöra vårt land utan att någon satt stopp och tvingat dem ta konsekvenserna av sina handlingar.

Således välkomnar jag att Svensson nu fortsätter den debatt som jag själv varit med att starta för att kunna bryta några av de tabun som socialdemokraterna byggt upp kring sina helgonförklarade politiker!


Andra bloggar om: , , .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback