Därför åker jag till Almedalen.

Jag har på goda grunder alltid hyst en stark skepsis gentemot den årliga politikerveckan i Visby. Detta arrangemang har en mörk historia som går tillbaka till 1968, då den dåvarande utbildningsministern Olof Palme försökte blidka dåtidens revolutionsromantiska strömningar med en eldande apell i Almedalen. Denna mörka historia har gjort att jag konsekvent bojkottat politikerveckan varje år. När jag med denna "blogpost" meddelar arrangörerna att jag avbryter denna bojkott så gör jag det av den anledningen att jag hyser goda förhoppningar att årets Almedalsvecka ska bli en triumf för den svenska liberalismen.

Årets huvudattraktion står naturligtvis den högt ansedda tankesmedjan Timbro för. I år har man bjudit in Karl Rove, som numera är politisk kommentator på kvalitetskanalen Fox News Channel och tidigare varit stabschef för George W. Bush. Roves besök är synnerligen välkommet, då till och med statminister Reinfeldt uttalat sitt
stöd för demokraterna i det kommande presidentvalet. Jag hoppas att jag i Almedalen tillsammans med Rove kan förmå de svenska liberalerna att inse att vi i årets måste ge John McCain det förbehållslösa stöd som blogkollega Dick Erixon alltid så välformulerat ger uttryck för.

En annan anledning till att jag bestämt mig för att delta på årets Almedalsvecka är att jag har ett ansvar gentemot mina trogna läsare att rapportera och bistå med analyser av det som händer under politikerveckan. I motsats till den traditionella och väl ytliga blograpporteringen, så kommer jag precis som vanligt att erbjuda mina läsare mer sakliga och fördjupande analyser.

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer
Postat av: Kurt

Karl Rove har tydligen med sig en uppsättning Secret Service vakter, förmodligen för att förhindra ett gripande av den internationella brottmålsdomstolen i Haag.

2008-07-07 @ 07:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback