Back in business.

Kära läsare,

Jag är nu tillbaka i liberalismens tjänst efter ett par veckors semester. Under ledigheten har jag haft tillfälle att dra upp en långsiktig strategi för bloggen. Då jag åtnjuter en position som en av Sveriges mest uppskattade bloggare och i samband med Almedalen
identifierats som en av vårt lands tyngsta opinionsbildare, är det viktigt att ha ett upplägg här på bloggen som ger maximalt genomslag för företagsamhetens och frihetens idéer.

Mina trogna läsare kan således se fram emot en händelserik höst här på bloggen. Först kommer jag att ta upp några lösa trådar som blev hängande i samband med sommarens debacle kring den nya anti-terroristlagen. En av mina läsare, signaturen Veronica, tycks ha haft svårigheter att sätta sig in i vad den nya terroristbekämpningslagen går ut på och har därför dykt upp i kommentarsfältet med en rad insinuanta frågor. Jag tänker nu i en serie blogg-inlägg att besvara Veronicas frågor i tur och ordning.

Efter denna didaktiska insats faller det sig naturligt att sjösätta ett annat folkbildningsprojekt. Således startar under hösten "Kurres politiska skola", där jag i en rad blogg-poster förklarar centrala begrepp i den liberala begreppsapparaten, med en pedagogik som även de som utbildats i den socialdemokratiska flum-skolan kan tillägna sig. Denna bildningsverksamhet kan ses som en fördjupande pendang till Stureakademien, vilken tyvärr förlorat stinget sedan vänsteravvikaren Håkan Tribell gjorts programansvarig. Jag ligger för närvarande i förhandlingar med Timbro för att integrera mina utbildningsinsatser i kursplanen för akademien.

Till sist kommer jag att uppmärksamma det faktum att vi snart passeraer halvtid i mandatperioden. Jag kommer i samband med detta att presentera ett framgångskoncept för hur borgerligheten skall kunna få folkets förtroende även i valet 2010 och därvid inleda en liberal revolution som för all framtid förändrar vårt land.

Därmed återstår bara att hälsa er alla välkomna tillbaka till bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback