Den liberala kampen mot feminismen

Kära läsare, kanske har ni liksom jag noterat att de positiva kommentarerna på denna blogg i regel kommer från kvinnor, medan kritiska kommentarer tenderar att komma från män. Jag tror att detta har en mycket enkel förklaring. Den feministiska hysterin i Sverige har gått så långt att män i allt större utsträckning börjat be om ursäkt för att de överhuvud taget existerar. Mansidealet har i flera årtionden varit en man som är alltför beredd att helt kompromissa bort sin manliga stolthet i utbyte mot något slags erkännande från kvinnokämparna.

Jag tror därför att det bland Sveriges kvinnor finns en enorm längtan efter riktiga män; män som vågar hylla manliga dygder och stå för sin manlighet också när det leder till konfrontation. Det är förmodligen denna längtan som kan förklara min bloggs popularitet hos det kvinnliga könet.

Jag tror att vi liberaler äntligen måste börja ta feminismen på allvar och bidra till en förhöjd medvetenhet om vilket hot den feministiska ideologin faktiskt utgör. Ervin Rubar började för något år sedan ett oerhört viktigt arbete i detta avseende, men därefter tycks det ha stannat av. Jag skulle därför vilja lyfta fram några föredömen som på senare tid sett som sin uppgift att dra upp feminismens lögner i ljuset.

Det första exemplet är en blogg -
Antifeministiskt initiativ - som tycks drivas av två moderatflickor hemmahörande i Skåne. Dessa båda har trots sin ringa ålder insett att tanken på att män och kvinnor ska likställas i alla avseenden är absurd och går därför till storms mot kvoteringsförslag och feministkörer. Allt med en ungdomlig idealism som är mycket tilltalande.

Det andra exemplet är min liberala bloggkollega Louise Persson, vars bloggande nu går på sparlåga då hon håller på att skriva just en kritisk vidräkning med feminismen från ett liberalt perspektiv. Jag ser sannerligen fram emot att läsa Louises bok när den kommer ut. Och jag känner en enorm beundran inför hennes mod som kvinna att gå in och dissekera kvinnokämparnas villfarelser.

Andra bloggar om: .

Kommentarer
Postat av: angelica

Äntligen har dom lugnat ner sig lite på det där rumpforumet. Dom får gärna gnälla på varandra, det bryr jag mig inte om.
Dina iakttagelser av feminister är intressant. Jag läser med stort intresse.

2007-06-12 @ 10:13:08
Postat av: Trotten

"Jag tror därför att det bland Sveriges kvinnor finns en enorm längtan efter riktiga män; män som vågar hylla manliga dygder och stå för sin manlighet också när det leder till konfrontation. Det är förmodligen denna längtan som kan förklara min bloggs popularitet hos det kvinnliga könet."
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! YES! Vilken underbar självdistans du verkar ha :D

Postat av: Kurre

Lille vän,
Du måste arbeta hårt på stilistik och ordförråd för att komma någon vart.
Lycka till!
Kurt G. Rantzén

2007-06-12 @ 19:30:31
URL: http://kurranz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback