Blogtillskott.

Jag noterar att min skarpsynta och kvinnligt charmerande vän Angelica nu också startat egen blog. Angelicas blog synes handla om allt mellan himmel och jord och är sannerligen värd ett besök.

Vi manliga bloggare får nog passa oss innan vi konkurreras ut av alla dessa rappa kvinnliga debattörer! Blogens format lämpar sig för en förhållandevis grund och pratig analys, vilket torde passa kvinnofolk bättre än oss mer eftertänksamt lagda män.

Så vi liberala bloggare får nog vara på vår vakt framöver!

Andra bloggar om: , .

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej där Kurt! Du är rolig! Det bor mycket i in hjärna och allt får inte plats på ett papper. Visst är det roligt att skriva... men tänk om man inte har nåt att säga!?
Jag ser så mycket fel i samhället. Så mycket konstiga saker som sker av så många konstiga människor. Det kan jag inte förstå. "Det finns folk för allt" brukar jag tänka, och då går det över!
puss & kram på dig!

Postat av: August Torngren Wartin

Läs som sagt denna bok:
http://www.ordfront.se/Bocker/HistoriaoKultur/gryningoverkalahari.aspx
En nybörjarvänlig introduktion till den aktuella evolutionsforskningen, om man, som du Kurre, inte orkar sätta sig in i saker närmare.
Kan ta ett mkt talande exempel från boken angående till exempel människans natur: San-folken i bla Botswana är de folken i världen som många forskare tror lever mest likt den ursprungliga människan. Mitokondrie-DNA hos kvinnorna samt männens y-kromosomer i olika san-grupper visar på att dessa har en gemensam stamfader/moder som är långt över 100 000 år gammal. Dessa gruppers ord för hövding och krig är hämtade från kolonisatörernas språk. De delar på allt och att förhäva sig eller att ta för sig mer än ngn annan anses som extremt asocialt. Är man bättre än ngn annan inom ett visst område försöker man dölja det med olika tillgängliga medel. Detta återkommer även i deras språk. Skryt existerar inte.
Ett exempel bland många. Det är ett urmänskligt drag att dela med sig. Men tyvärr bara inom den egna jägar- och samlargruppen, så som vi ursprungligen har levt. Vi är tyvärr inte gjorda för att känna medlidande på avstånd, eller att känna samhörighet med miljoner människor. Det är enligt min mening därför världen är så uppfuckad som den är. Men vi är nästan skapade för att dela med oss, i små kollektiv.
Därför är jag för arbetarägda företag före statliga.

2007-07-25 @ 20:36:31
Postat av: August Torngren Wartin

*Vart kom det där ''nästan'' ifrån? Haha! Var det du som skrev till det Kurre?
''Men vi är skapade för att dela med oss, i små kollektiv.'' ska det stå.

2007-07-25 @ 20:38:48
Postat av: Angelica

Jag undrar följande saker: Är inte Ordfront ett bolag som ger ut titlar lilte vind för våg. Jag menar, dom är inte så noga med detaljer... Jag kollade på hemsidan men hittade inget av det. Kanske dom har plockat bort de mest obskyra titlarna!?
Sen undrar jag lite hur du tänker att arbetarna ska äga företag!? Skulle en arbetare vara en bra ägare på ett företag!?
Jag måste gå nu, men utveckla ditt resonemgang!
/ angelica

2007-07-26 @ 06:57:48
URL: http://angelica64.blogspot.com/
Postat av: Språkvårdaren.

Hörrö Kurre, du brukar ju tillrättavisa lågutbildade ungdomar som stavar fel och skriver isär. Men det heter faktiskt blogg på svenska, inte blog.
Var det du som skrev en insändare i dagens GP, den om att svenska kvinnor borde sluta klä sig i jeans och istället som sina centraleuropeiska medsystrar bejaka sin kvinnlighet? Tyckte mig känna igen din stil, trots pseudonymen. I annat fall skulle jag gärna höra dina reflektioner på temat.

2007-07-30 @ 16:34:51
Postat av: helena

Du påminner om ... jag vet inte ... något förhistoriskt.

2007-07-31 @ 12:08:49
URL: http://helenaonline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback