Kommentarspolicy.

Eftersom denna blog drivs i folkbildningssyfte, har jag inget emot om mina s.k. blog-inlägg ger upphov till intensiv debatt. Jag välkomnar också, att politiska motståndare till vänster skriver kommentarer på min blog - framför allt om dessa kommentarer syftar till att få till stånd förtydliganden eller förklaringar beträffande de emellanåt mycket komplicerade resonemang, som den liberala begreppsapparaten möjliggör.

Hittills har jag också varit generös och låtit även missunnsamma kommentarer och rena kvädningsord stå kvar, trots att de inte tillför debatten något i sak. Ofta fyller ju dylika kommentarer likväl en viktig funktion i det att de blottlägger vänsterns frustration över att de ständigt förlorar debatten.

Nu har emellertid en mycket irriterande upprorsmakare från den yttersta vänsterkanten - som på klassiskt manér gömmer sig bakom signaturen "Lägg ner" - börjat bombardera denna blog med riktigt otrevliga kommentarer. Därför har jag för första gången sett mig tvungen att gå in och moderera kommentarsfälten.

I IT-teknikens moderna tidevarv är det dock svårt att vara anonym, eftersom vi lämnar efter oss digitala fingeravtryck varhelst vi rör oss. Jag har därför, i samarbete med vår byrås IT-chef, gjort en sökning på den s.k. IP-adressen. Utifrån denna är det inte särskilt svårt att bilda sig en uppfattning om vem det är som gömmer sig bakom den lömska signaturen. Ärendet har nu skickats till Säkerhetspolisen för vidare analys.

Jag hoppas innerligt att jag inte, såsom mina liberala bröder
Johan Norberg och Johnny Munkhammar, skall se mig tvungen att stänga ned de tidvis mycket livliga kommentarstrådarna för gott. Därför utgår jag ifrån att även de vänsterelement som dristar sig till att kommentera här på blogen, vinnlägger sig om ett korrekt uppträdande.


Kommentarer
Postat av: FD Moderat

Hur har det gått med anmälan till SÄPÒ? Kommer det något tillslag snart?

2008-03-10 @ 16:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback